Навчання
У рамках восьмиденного семінару відбулися конференції, теоретичні лекції, практикуми методичного спрямування, презентація книги, дискусії, обговорення, робота зі архівними документами, життєвими історіями та відеофільмами. Під час навчання-стажування розглядалися важливі питання антисемітизму, Голокосту, збереження історичної пам´яті. Цікавими були заняття та екскурсії, які познайомили учасників семінару з культурою та традиціями сучасного Ізраїлю, розкрили особливості державотворчих процесів. Програма семінару включала участь групи у Міжнародній конференції «Європейські родини під німецькою окупацією та у радянському тилу». Робочі мови конференції: англійська, іврит, російська з синхронним перекладом. Організація конференції − на високому рівні. Її учасники – викладачі університетів Єрусалиму, Тель-Авіва, Торонто, Нью-Йорка, Пенсільванії, Вісбадену.
Останнього дня відбулися презентації освітніх проектів учасників школи та обмін досвідом, під час якого було представлено й роботу Хорошівської гімназії щодо теми Голокосту в Україні, зокрема, фільм «Горошківський Голокост», створений учнями під керівництвом учителя історії Ковальчук Олени Миколаївни (див. «Прапор» №7 від 17 лютого 2017 р., № 16 від 21 квітня 2017 р. та №32 від 11серпня 2017 р.).
Яд Вашем
Заняття проходили в комплексі Яд Вашем. Це живий, сучасно оснащений меморіально-навчально-видавничо-екскурсійно-мистецький центр. Це місце для досвіду і молодечого оптимізму, для захоплення і роздумів, місце для досліджень та творчості, для пам’яті та національної ідентифікації. Вразила Долина общин – застигла велич кам’яних споруд, де викарбувані назви зниклих єврейських общин, серед яких є написи івритом та англійською назв міст рідної Житомирщини: Радомишль, Житомир, Городниця, Коростень, Володарськ-Волинський, Красноармейськ, Ржищів, Малин, Овруч, Олевськ, Новоград-Волинський.
Про основні етапи «остаточного розв’язання» єврейського питання ми дізналися під час відвідання історичної експозиції Музею Катастрофи Яд Вашем. Цей музей – професійний приклад підходу до виховання історичної пам’яті. Він вражає задумом, плануванням експозицій, технічною оснащеністю, майстерністю відтворення подій Другої світової війни та Голокосту. Відвідання гори Герцля та музею Герцля ще раз підкреслили професіоналізм та креативність людей, які тут працюють. Музей Герцля поєднав театралізоване дійство, відеофільм і живий діалог. Тут завжди багато відвідувачів: школярі, студенти, викладачі, військові, туристи.
Люди
Нашими добрими друзями, помічниками та вчителями стали організатори семінару: викладач Яд Вашем Ноа Сігал, директор ЦВІГу Анатолій Подольський, адміністратори Жанна Подольська та Неля Ющенко. Працівники Яд Вашем компетентні та творчі. В ізраїльських освітян особливий підхід до патріотичного виховання. Окрема подяка екскурсоводу пані Розі Златопольській, яка познайомила нас з багатющими експонатами Музею Ізраїлю, розповіла про таємниці Старого міста, повела в старовинно-загадкові тунелі Стіни Плачу (Єрусалим), розкрила неповторну красу Півночі Ізраїлю, провела нас древньою вулицею Яффо нічного Тель-Авіва.
Щиро вдячна організаторам семінару за змістовні й насичені дні. Дні роботи і творчого пошуку, самозаглиблення та роздумів. Корисними подарунками стали навчально-методичні матеріали та відеопосібники. Післясмак навчання – прагнення творчої співпраці, удосконалення системи заходів з теми Голокост, які можна проводити в гімназії. Здобуті знання сприятимуть у роботі з виховання толерантного, відповідального, самостійного, високоморального громадянина як України, так і світу. Фото
Валентина Шевчук, заступник директора з виховної роботи Хорошівської гімназії
|