Наказ від 06.01.2023 Про підсумки адаптації учнів 5-х класів
Адаптація учнів 5-го класу до нових умов навчання НУШ
Психолого-педагогічний консиліум "Адаптпція першокласників до освітнього процесу в умовах НУШ"
Психолого-педагогічний консиліум “Проблеми адаптаційного періоду учнів 5-х класів та шляхи їх розв’язання” 2017-2018 н.р.
Методичні поради для учителів основної школи
1. Знайомитися з програмою та методикою роботи в початкових класах і спиратись на неї.
2. Зберігати й розвивати традиції, які склались в учнів у процесі навчання в початкових класах.
3. Забезпечити єдність вимог до учнів.
4. Забезпечити поступовий перехід на предметну систему викладання, нову побудову уроків, нові методи та прийоми роботи, нові вимоги до дітей тощо.
5. Розвивати в учнів уміння й навички самостійної роботи.
6. Продовжувати розвивати в учнів критичне мислення шляхом проведення уроків за даними технологіями.
7. Виявляти й розвивати індивідуальні нахили та інтереси учнів, їхні творчі здібності. Проводити профорієнтаційну роботу.
8. В перші місяці навчання у 5 класі проводити оцінювання на користь дитини, більшість уроків на початку навчального року будувати на повторенні.
9. Дозувати навчальне навантаження та обсяг домашнього завдання, а також знизити їх до мінімуму у вихідні дні.
10. На уроках слідкувати за поставою учнів, проводити вправи по попередженню стомлюваності учнів.
Поради класному керівнику
- проявляти доброзичливе ставлення, підтримку;
- реалізовувати демократичний стиль керівництва;
- не висувати на початку року великих вимог до дітей, пам'ятати різницю між п'ятикласниками та іншими учнями середньої школи;
- намагатись, щоб заняття викликали в учня позитивні переживання, позитивне емоційне ставлення до навчального предмету;
- орієнтувати дітей на вироблення об'єктивних критеріїв успішності і неуспішності, прагнення перевірити свої можливості і знаходити (за допомогою дорослих) шляхи подальшого їх розвитку і вдосконалення;
- допомогти учням із низьким соціальним статусом в класному колективі відчути себе потрібними і бажаними в класі:
- проводити відповідні класні години для покращення неформальних відносин між дітьми з використанням активних форм роботи;
- залучати до позакласної роботи, групових заходів, щоб вони більше спілкувалися;
- на позакласних заходах давати можливість проявити себе з кращої сторони;
- звертати увагу однокласників на успіхи цих дітей у тому, що в них виходить
Рекомендації психологу
1. Проводити психолого-педагогічне обстеження учнів 4-х та 5-х класів з метою визначення адаптаційного потенціалу учнів, попередження шкільної дезадаптації.
2. Проводити аналіз функціонування системи психологічного супроводу.
3. Сприяти формуванню в учнів позитивної «Я-концепції», уміння оцінювати себе, усвідомлювати власні можливості.
*******************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************
Педрада-консиліум
Порядок проведення:
- Особливості адаптації учнів 5-х класів.
- Проблема адаптації учнів під час переходу з початкової школи у гімназію.
- Проблеми формування класного колективу у перехідний період.
- Вплив стану здоров'я на адаптацію п'ятикласників.
- Формування читацької культури п'ятикласників в адаптаційний період.
- Психолого-педагогічні чинники адаптації п'ятикласників: проблеми і шляхи їх розв'язання.
- Дотримання принципів наступності та перспективності під час перходу учнів з початкової школи до навчання в гімназії та їх вплив на адаптацію.
- Корекція і затвердження плану роботи з питань наступності, перспективності між початковою та основною школою та рекомендації щодо організації роботи з адаптації п'ятикласників.