Основною метою діяльності психологічної служби у ліцеї є психологічне забезпечення та підвищення ефективності педагогічного процесу з метою компетентнісного самовдосконалення вчителя і учня на гуманістично – інноваційних засадах, захист психічного здоров’я і соціального благополуччя усіх його учасників.
Основними завданнями психологічної служби є:
- адаптація учнів 1х класів та профілактика дезадаптації школярів при переході з початкової ланки школи в середню (виявлення можливої «групи ризику»);
- адаптація здобувачів освіти, які мають труднощі у навчанні, поведінці, ознаки емоційних розладів (діти, що займають у класі позицію «відторгнутих»); визначення причин труднощів і розробка шляхів їх подолання;
- робота з обдарованими дітьми та дітьми з творчими здібностями (психодіагностика дітей з високим інтелектуальним потенціалом; виявлення обдарованих і талановитих дітей; індивідуальні психологічні консультації даним дітям та їх батькам);
- психологічний супровід розвитку підлітків (діагностика особистісних рис та якостей, особливостей характеру; стимулювання саморозвитку та самовиховання; консультування з особистісних проблем; тематичні бесіди);
- надання допомоги в професійному самовизначенні старшокласників (групова діагностика професійних інтересів, здібностей; профорієнтаційні бесіди, індивідуальні психологічні консультації щодо питань професійного вибору) та профільному навчанні;
- надання психологічної допомоги в підготовці учнів 9 - 11 класу до ДПА та ЗНО;
- робота із здобувачами освіти старшого шкільного віку (виявлення психологічної готовності до дорослого життя; діагностика варіантів особистісного самовизначення; допомога у вирішенні особистісних проблем, індивідуальна і групова робота з педагогами, батьками з питань відхилень в поведінці та проблем дітей, пошуку взаєморозуміння);
- пропаганда здорового способу життя, профілактика наркотичної, алкогольної, тютюнової, комп’ютерної залежностей та профілактика ВІЛ/СНІД;
- профілактична робота щодо запобігання торгівлі людьми;
- забезпечення захисту прав і свобод дітей, створення безпечного середовища (запобігання насильству в учнівському колективі та домашньому насильству), робота щодо попередження булінгу, виявлення та подолання насильства в сім’ї та жорстокого поводження з дітьми;
- психологічний супровід здобувачів освіти з особливими освітніми потребами;
- профілактична робота щодо попередження виникнення випадків суїциду і самоушкоджень;
- організація надання допомоги постраждалим внутрішньо переміщеним учням їхнім батькам та членам родини в адаптації до нових умов проживання і навчання, дітям і сім’ям учасників АТО;
- психологічне і соціально-педагогічне забезпечення та супровід інклюзивного навчання дітей з особливими освітніми потребами, консультативна і просвітницька робота з батьками;
- психологічний супровід здібних та обдарованих дітей;
- налагодження взаємодії з громадськими організаціями.
Заняття з соціальним педагогом та психологом
Починаючи з 2013 року 20 березня за ініціативою ООН відзначається Міжнародний день щастя.
Свято було встановлено для визначення важливості щастя в житті людей в усьому світі.